Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΑΜΑΧΟΣ



Έχω πεθάνει δυο χιλιάδες έξι φορές
σε κάθε πόλεμο που έγινε με κυνηγούσανε ορδές
είμαι ο άμαχος που πάντα πεθαίνει,
πάντα φοβάται
πάντα με το ένα μάτι ανοιχτό κοιμάται
Είν' ο ρόλος που μου δόθηκε αυτός απ' το Θεό
να πεθαίνω για κάθε πόλεμό τους ιερό
έχω πεθάνει σε μία από τις σταυροφορίες
περάσαν από πάνω μου τρεις αυτοκρατορίες
θυμάμαι κι όσο θυμάμαι,
φοβάμαι τις νύχτες εκείνες
όταν μάτωναν τ' αυτιά σου απ' τις σειρήνες
και μετά μέσα στις γνώριμες κατακόμβες
κι από πάνω μου τόνοι από τσιμέντο και βόμβες
άκου να δεις,
εδώ κάτω δε ζητείται ελπίς
όταν θα ξαναγίνει πόλεμος πρέπει να σηκωθείς
για να πεθάνεις πάλι μονάχος κάποιο βράδυ
ήμουν παιδί όταν βομβάρδισαν το Βελιγράδι

Είμαι ο άμαχος που πάντα πεθαίνει,
πάντα φοβάται,
πάντα
με το ένα μάτι ανοιχτό κοιμάται πάντα,
πάντα πονά,
πάντα ξυπνά όταν πρέπει
και πεθαίνει πάλι αφού ο Θεός το επιτρέπει.

Είμαι ο άμαχος που πάντα πεθαίνει,
πάντα φοβάται,
πάντα
με το ένα μάτι ανοιχτό κοιμάται πάντα,
πάντα πονά,
πάντα ξυπνά όταν πρέπει
και πεθαίνει πάλι αφού ο Θεός το επιτρέπει.


Έχω πεθάνει στ' ολοκαύτωμα χωρίς να φταίω
αντί για δάκρυα βγαίνει αίμα απ' τα μάτια μου όταν κλαίω
ήμουν παιδί στη Παλαιστίνη τη νύχτα εκείνη
έγινα μάρτυρας γιατί τίποτα δεν μου 'χε μείνει
η ζωή μου στους αιώνες μοιάζει με ποίημα
με τη κοπέλα μου πέθανα αγκαλιά στη Χιροσίμα
ή στο Ιράκ ή στο Αφγανιστάν εντάξει
τουλάχιστον εσείς πουλάτε F-16
ήμουν Αρμένιος την ώρα που μας έσφαζε ο Κεμάλ
και μοναχός επί κουμμουνισμού κάπου στο Νεπάλ
και είπα όχι πάλι, όχι άλλο σκοτάδι
αφήστε με να κοιμηθώ λιγάκι για ένα βράδυ
Αύριο πάλι,
σε μία μάχη νέα
θα με ξυπνήσουν να πεθάνω στο Ιράν ή τη Κορέα
ειμ' ο άμαχος που πάντα πεθαίνει,
πάντα φοβάται
πάντα με το ένα μάτι ανοιχτό κοιμάται

Είμαι ο άμαχος που πάντα πεθαίνει,
πάντα φοβάται,
πάντα
με το ένα μάτι ανοιχτό κοιμάται πάντα,
πάντα πονά,
πάντα ξυπνά όταν πρέπει
και πεθαίνει πάλι αφού ο Θεός το επιτρέπει.

Είμαι ο άμαχος που πάντα πεθαίνει,
πάντα φοβάται,
πάντα
με το ένα μάτι ανοιχτό κοιμάται πάντα,
πάντα πονά,
πάντα ξυπνά όταν πρέπει
και πεθαίνει πάλι αφού ο Θεός το επιτρέπει.



"Άμαχος"
από το ραπ συγκρότημα "Στίχοιμα"



6 σχόλια:

Artanis είπε...

Πανέμορφο...Το έχω ακούσει, αλλά δεν είχα βρει τους στίχους κάπου αναρτημένους...
Να το ...αντιγράψω;

Idom είπε...

Γεια σου Artanis!

Αστειεύεσαι;
Και φυσικά!

Μπορείς - εννοείται - να το βρεις στο Youtube, βάζοντας ως keywords "Stixoima", "Thivaios", "Amaxos" κ.λπ.. Τα βιντεάκια όμως που έχουν φιάξει είναι πολύ σκληρά.

Να είσαι καλά!
Σε ευχαριστώ!

Idom

Artanis είπε...

Δεν με ενοχλούν τα σκληρά βίντεο...
Θα πάω να κοιτάξω, μέχρι τώρα το άκουγα διαδικτυακά από διάφορα ραδιόφωνα, ευχαριστώ για την παραχώρηση...

drakator είπε...

Γεια σας κ Idom
όμορφοι στοίχοι, αλλά εμείς...
ελπίζουμε σ' αυτό τον πόλεμο να τη γλυτώσετε!

Idom είπε...

Μπρε Artanis μου, από πού και ως πού να σού δώσω εγώ την άδεια να το "αντιγράψεις";
Σάματις εγώ το ανέβασα στο Youtube;

(Αν νόμιζες πως ναι, η απάντηση είναι "όχι, δεν το ανέβασα εγώ".
:-) )

Εδώ που τα λέμε, φοβάμαι ότι και αυτοί που το ανέβασαν (υπάρχει σε αρκετές κόπιες) δεν πήραν άδεια από τους δημιουργούς & παραγωγούς.

Idom

Idom είπε...

@ Drakator!

Σ' ευχαριστώ Drakator μου!
Σού αντεύχομαι και εγώ για κάθε πόλεμο.

Και μακάρι τους καταργήσουμε.

Idom